Feliz Fallas!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Feliz Fallas!! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Feliz Fallas!!

Blijf op de hoogte en volg Jody

20 Maart 2013 | Spanje, Valencia

Hola chico's en chica's,

Ik wil allereerst even mijn medeleven tonen aan jullie allen die in de sneeuw zitten. Ik zou er he-le-maal gek van worden, vandaar dat ik ook hier zit ;). Gelukkig werkt het weer hier wel wat meer mee en dus ziet het er allemaal een stuk zonniger uit! ;)

Mijn werkweek is eigenlijk hetzelfde gelopen als alle andere dagen, niet veel speciaals gebeurd en niet echt iets om over naar huis te schrijven. Op woensdag zouden we zoals ik al had aangegeven naar de chipito bar gaan. Helaas gingen mijn huisgenootjes niet mee, en ben ik met een paar jongens als 'one of the guys' meegegaan. Ik begon de avond goed met meteen een kannetje sangria bestellen, daarna door naar de chipito bar waar ik de meest vreemde shotjes voorbij heb zien komen.. Echt, ik was blij dat ik de volgende dag pas 's middags hoefde te werken. Gelukkig was ik wel nog zo slim om vlak voor het slapen gaan een fles water weg te tikken, waardoor de schade beperkt is gebleven!

Donderdag middag vroeg mijn bazin of dat ik zin had in een rondleiding in de 'jardin botanico', de botanische tuin vlakbij mijn werk. Veel gidsen van mijn werk gingen daar heen en dus kon het wel interessant zijn. Klein detail was dat het in het Spaans was, maargoed.. dommer zou ik er niet van worden. Het zou 1-1,5 uurtje duren, prima dus. De gids van de botanische tuin vond het duidelijk interessanter dan wij allemaal bij elkaar en begon vol enthousiasme iedere boom en plant uit te leggen in het Spaans.. Aangezien ik in het Nederlands al totáál geen idee heb van bloemen en planten en dit ook niet mijn interesse wekt, laat staan in het Spaans. Daarbij was hij zó enthousiast dat het zo'n 3 uur heeft geduurd en mijn laatste beetje concentratie had ik helaas die avond ervoor in de bar laten liggen, jullie begrijpen, ik was blij toen ik 's avonds rond kwart over 7 eindelijk thuis was!

Vrijdag was het dan zover; Sander kwam voor zijn bezoekje voor de 2e keer naar Valencia. Toevallig zat er tussen het 1e en 2e bezoekje weinig tijd, maar dat vond ik helemáál niet erg :).

Vrijdag avond zijn we lekker sushi gaan eten en hebben we rondgelopen in een wijk met allemaal gezellige terrasjes. Omdat Fallas is begonnen is het één groot feest en leven op straat, heel gezllig! Om 11 uur besloten we maar te gaan omdat ik zaterdag gewoon moest werken.

Zaterdag heb ik de hele dag wederom op stage gezeten, en er was echt niks te doen! Toen ik 's avonds gaar naar huis fietste, was echt ie-de-reen rotjes af aan het steken. Dat is dus écht niks voor mij.. pfff bange schijterd dat ik ook ben ;)

Zaterdag avond zijn we naar Russafa geweest, een wijk onder het centrum. Hier liggen veel barretjes en speciaal voor Fallas waren de straten heel mooi verlicht, wauw! Daarna zijn we om 01.00 naar de stad gegaan voor vuurwerk. Daar wordt voor heel wat euro'tjes de lucht in geschoten zeg.. crisis?! Dat merk je niet met Fallas! We hadden ook een 'botellon' gemaakt voor onder werk, een flesje met drank in voor de hele avond, doet iedereen hier! Daarna zijn we teruggegaan naar Russafa om nog met een huisgenoot te feesten tot in de vroege uurtjes..

Zondag hebben we eerst even lekker bijgeslapen en zijn daarna het centrum in gegaan, er was bloemenoffer op een plein bij de kathedraal. Heel de stad liep hier voor uit en het leek wel alsof iedere vrouw in Valencia 'fallera' was. Dit kun je 'n beetje vergelijken met een prins met carnaval van een vereniging. Het was in ieder geval super leuk en mooi om mee te maken. Helaas was het die dag bewolkt en wisten we niet zo goed wat we moesten doen. Door het geslenter de hele dag waren we 's avonds helemaal op. We wilden weer om 1 uur naar het vuurwerk gaan, maar om 20.00 beseften we dat we dat echt niet gingen halen en zijn we maar naar huis gegaan.

Maandag was het leuke weekend helaas alweer bijna voorbij, maar ik wilde wel nog met Sander naar een Mascletà gaan. Het centrum was echt overvol en druk, maar gelukkig hebben we dat dus wel nog meegekregen. Daarna hup naar de luchthaven en moest ik weer afscheid nemen helaas..

Maandag avond zijn Esther en ik naar het vuurwerk geweest, gewoon op 2 na in de wereld het mooiste!! Het begon pas om 1.30, en ik moest de volgende dag weer naar stage toe, overigens als enige van al mijn huisgenoten.. balen! Esther is wel meegegaan naar huis, dus na een kort nachtje stond ik weer vroeg op stage..

..Om papier te versnipperen! Er was namelijk NIKS te doen. Snap ik, na zo´n gebroken weekend zou ik dus ook ab-so-luut niet op het idee komen om mezelf bijelkaar te rapen en een fietstochtje te ondernemen! Er moesten veel contracten versnipperd worden, dus dat was mijn dagtaak. Gelukkig mocht ik ´s middags al gaan en heb ik lekker op terras gezeten met de huisgenoten, siesta gehouden en ´s avonds tapas gegeten.

Na de tapas was het zover; La Crema! Alle Fallas poppen worden op het einde verbrand, echt zonde eigenlijk want ze zijn echt mooi. Na bijna 1,5uur gewacht te hebben (tja, Spanje he), gingen de poppen in brand.. en HOE?! Ik denk, dat gaat lekker langzaam, maar nee.. compleet met vuurwerk is de pop in een paar minuten weg. Schrok me helemaal wild, we stonden vrij vooraan. Daarna snel naar huis, want was natuurlijk weer helemaal kapot die nacht.

En hier zit ik dan nu op stage, met wallen onder m´n ogen, maar dat is het zeker waard! Daarbij heb ik 2 leuke vooruitzichten welke mij op de been houden. 1: mama en m´n tante komen aanstaande vrijdag op bezoek, zin in! 2: Jorge komt vandaag!!

Jullie vragen je af; wie of wat is in godsnaam Jorge?! Nou, dat is ons aankomende huisdier! Het leek ons leuk om een huisdier te nemen en het wordt een konijn! We wilden ´m natuurlijk wel een Spaanse naam geven, met waarschijnlijk nog een rits Spaanse achternamen.. die horen jullie nog!

Hou deze week Facebook dus in de gaten om onze nieuwste bewoner Jorge te aanschouwen! :)

Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 10520

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: