Life's good in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Life's good in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Life's good in Valencia!

Blijf op de hoogte en volg Jody

10 Maart 2013 | Spanje, Valencia

Buenas días chicas y chicos!

Het is weer tijd voor een berichtje uit het inmiddels weer zonnige Valencia.. Inderdaad; jullie lezen het goed, ´weer´, want toen jullie met 17 graden in de zon zaten kon ik ongeveer met een boot naar buiten toe.. wat een stortregen hadden we! Daarbij koelde het ook nog flink af wat het ´s avonds erg koud maakte. Aangezien de huizen hier echt totaal niet zijn gebouwd op koud was het dus afzien ´s avonds en zat ik met een dekentje op de bank ;)

Maar goed, genoeg geklaagd! De zon is weer terug gekomen en het is hier nog steeds heerlijk! De tijd vliegt voorbij en ik heb eerlijk gezegd totaal geen verlangen naar huis! (sorry mam, maar je zult begrijpen waarom als je me komt bezoeken binnenkort!)

Afgelopen maandag had ik vrij, en ben ik naar de Mascletà (het knalvuurwerk) geweest in het centrum. Goed nieuws: ik heb mijn gehoor nog! Ik besloot last-minute te gaan omdat er nog 2 anderen gingen en kwam dus vrij laat aan. Daardoor stond ik niet vooraan waardoor dit waarschijnlijk mijn gehoor gespaard heeft! ;) In het begin denk je.. nou oké, dit is nou zo spectaculair?! Maar op ´t laatst gaat het écht heel hard en voel je de trillingen van het geluid in je buik, echt wel leuk om een keer mee te maken! Helaas duurde het maar 6 minuten, dus om er helemaal voor naar het centrum af te reizen is een beetje overdreven, maar om er even heen te gaan als je toch in de buurt bent is zeker een aanrader.

Dinsdagochtend moest ik weer om 9.30 aanwezig zijn op stage. Vanaf deze week is het nieuwe kantoor klaar en dus moesten we gaan oververhuizen. Gelukkig was het maar 2 deuren verder want ik ben nou niet bepaald Popeye. ´Verhuizen´ ging wel echt op z´n Spaans. Hier werd weer een praatje gemaakt, 100x op en neer lopen in plaats van even iets van een karretje te regelen. Echt, ik had volgensmij 3x alle spullen kunnen oververhuizen in de tijd dat wij het hebben gedaan. Ik hoefde die dag maar tot 2 maar heb uiteindelijk tot 3 ´gesjouwd´, mijn eerste keer dat ik langer heb gewerkt dan ik ingeroosterd stond.. wow, mijlpaal!

Woensdag hebben we opnieuw een dag wat dingen overgescheept.. maar ook weer zo iets typisch Spaans; de airco moest gemaakt worden maar mijn bureau staat daarvoor. Ik kon dus een uur niet achter m´n bureau werken omdat ik anders de monteur in de weg zat. In Nederland draai je dan wel even je pc of je bureau om, maar nee.. hier niet. Ik vond het wel best eigenlijk, en heb uur met collega´s zitten kletsen die het net zo druk hadden als dat ik het had.

´s Avonds zijn we met een groepje naar een ¨bodega¨ geweest, was eigenlijk gewoon een soort cafétje waar je wat kon drinken, alleen dan heel ongezellig, er hingen overal felle lichten en er hingen allemaal hammen. Verder hingen er overal tonnen wijn en stond alles vol met kasten met wijn, dus het had wel wat. Daar hebben we lekker gedronken, waarna er een paar het briljante idee kregen om naar de ¨chipito bar¨ te gaan. Voor degene die niet weten wat dat is; dat is een shotjes bar waar je heel goed koop alleen maar shotjes kunt drinken. De bar wordt bij ieder shotje dat je krijgt in brand gezet, heel apart maar wel leuk! Ik had me voorgenomen slechts één chipito te nemen, ik moest namelijk de volgende ochtend gewoon naar stage toe.. 3x raden.. dat is me gelukt! Als een van de weinigen ben ik op tijd afgehaakt en zat ik de volgende ochtend fris en fruitig op stage. Ik vraag me af of dat iedereen zo goed is afgegaan..

Toevallig vroeg een collega die donderdag ochtend of dat ik de week erna een dag kon ruilen, waardoor ik woensdag óf donderdag ochtend vrij kon nemen.. jullie begrijpen natuurlijk dat ik zonder twijfelen de donderdag ochtend aangaf. Die chipito bar lijkt namelijk wel een wekelijkse traditie te worden, jullie horen dus volgende week wel hoe ik me donderdag ochtend ga voelen ;)

Vrijdag was enorm saai op stage, ik heb uiteindelijk tot 17.00 gewerkt en er was echt niets te doen, ondanks het mooie weer.. Ik was ´s avonds zo gaar dat ik niks meer heb ondernomen, m´n huisgenoten trouwens ook niet. Zaterdag moest ik ook naar stage en had al m´n E-reader meegenomen voor het geval het weer zo rustig zou worden. Gelukkig is het nog best wel druk geworden en kwamen er een aantal Limburgers huren waardoor ik nog even m´n dialect kon oefenen ;)

Daarnaast kwamen er die dag ook nog een paar Fransen een fiets huren en omdat ik op school Frans volg, moest dit wel een eitje worden.. nou niet dus! Ik haalde steeds Spaanse en Franse woorden door elkaar, heel vervelend! Na lang denken kwam het wel weer terug maar een snel gesprek zat er niet in. Nu beheers ik zowel mijn Frans als het Spaans niet goed.. hmm, wordt weer even oefenen als ik terug ben in Nederland.

Zaterdagavond ben ik na mijn werk even een drankje gaan doen met mijn huisgenoten in de stad. Ik ben toen snel naar huis gegaan om me te douchen en spullen thuis te zetten, om 00.00 was er siervuurwerk op Plaza Ayuntamiento, mooi! Mijn huisgenoten zijn daarna naar huis gegaan en ik ben nog met 2 andere Nederlandse meiden een drankje gaan doen tot een uur of 3, ik was super moe van de hele dag en was blij zodra ik m’n bed had gevonden!

Zondag was ook heerlijk weer, dus hebben we gezellig op het terras gezeten met de huisgenoten. Mijn band van mijn fiets is trouwens al 2x lek gegaan, 1x in de stromende regen! Ik ben daarna dus mijn fiets in de stad gaan ophalen, waar deze werd gemaakt in een ander filiaal van ons. Het was heerlijk zonnig dus dat was echt geen straf. Door de Fallas was het inmiddels al super druk in de stad, de toeristen beginnen toe te stromen. De rest van de dag heb ik niet veel gedaan, ik was super moe omdat deze bedden mij het echt niet gunnen om een dagje uit te slapen!

Omdat het Fallas is, blijkt iedereen het leuk te vinden om allemaal rotjes op straat te gooien. Als het nou nog mooi vuurwerk was, maar nee alleen maar knallen! Degene die mij een beetje kennen weten dat ik als de dood ben voor vuurwerk, en dat je mij ook echt niet op straat ziet op 31 december. Helaas is het hier ongeveer 31 december in het kwadraat. Kinderen van 3 jaar en ouder lopen rond met die rotjes en steken ze zelf aan, echt bizar! De ouders staan er kei hard bij te lachen, en ze gooien ze ook echt overal in het rond. Aankomende 1,5 week ga ik dus nog mijn beste manouvres inzetten om het vuurwerk zoveel mogelijk te ontwijken!

Voor deze week hou ik het weer hier bij, ik vraag jullie allemaal met klem om voor me te duimen dat ik deze Fallas ga overleven.. ;)

Hasta luego!

  • 11 Maart 2013 - 16:07

    Kobi:

    Hoi Jody,

    Nou wordt ik me toch jaloers dat jij daar in de zon zit. Hier is het misselijk koud en tot overmaat van ramp is het ook nog gaan sneeuwen. De meeste sneeuw zal wel in Limburg vallen. Gelukkig!
    A.s. weekend komt Sander weer(naar jou), wat gaat de tijd toch snel!
    Piet is hier lekker de houtkachel aan het stoken. Brrrr... Geniet maar van die zon daar.

    Groetjes Kobi en ook van Jarne en Sarissa(die zitten hier naast mij op de DS)

  • 11 Maart 2013 - 16:14

    Jody Op Den Buijsch:

    Hoi Kobi,

    Ja dat snap ik, ik zag inderdaad dat het in Limburg flink ging sneeuwen dus zal eens vanavond vragen aan mijn ouders of dat ze nog niet ingesneeuwd zijn! Het is hier inderdaad een stuk aangenamer, Sander zal wel wat zonnentraaltjes meepakken in dit weekend!

    Groetjes terug, ook aan de familie en aan Jarne en Sarissa!

  • 11 Maart 2013 - 22:14

    Joke Bouman:

    Hi Jody,

    jij zit daar heerlijk in het zonnige Spanje, bofferd, want hier is het wit buiten, de winter houdt maar niet op en een ontzettend koude wind. Vorige week dachten we al aan de lente, zo vallen we hier van het één in het ander en ze geven ook nog aardig wat vorst op voor de nachten brrrrrrrr.
    We zullen maar diep onder het dekbed kruipen.
    Weer een leuk verslag Jody het is daar goed vertoeven. Gezellig dat Sander er weer is komend weekend heb je weer een knuffelbeer!!!!!!
    Jody un buen rato en Valencia y para el próximo informe.

    Hasta luego
    tia Joke

  • 11 Maart 2013 - 22:30

    Jody Op Den Buijsch:

    Hoi Joke,

    Wat leuk zeg dat jullie mijn verhaaltjes iedere keer lezen en ook een reactie geven. Ik ben blij dat jullie het leuk vinden om te volgen!
    O, dat geloof ik! Ik was half januari die kou al beu dus ik begrijp helemaal dat jullie het nu wel gehad hebben! Ik kom gewoon in juni weer terug als het zonnetje ook weer in Nederland schijnt! Dat Sander komt is inderdaad heel leuk, ik kijk er erg naar uit!

    Groetjes Jody

  • 12 Maart 2013 - 14:15

    Martijn:

    Hola!

    Zo te lezen bevalt het 'good life' leven je wel daar in Spanje!
    Ik hoop niet dat jij klaar bent met stage na het voltooien van een x-aantal gewerkte uren?
    Ik vrees namelijk dat het dan nog een lange stage voor je gaat worden! ;)
    Uiteraard is het zeer belangrijk genoeg te drinken met het warme weer! Ik denk dat dit wel gaat lukken.

    Veel plezier nog!

  • 13 Maart 2013 - 16:44

    Sharron:

    Veel plezier vanavond!
    Het was leuk om je gisteren weer gesproken te hebben. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 10532

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: