Las Fallas! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Las Fallas! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Las Fallas!

Blijf op de hoogte en volg Jody

04 Maart 2013 | Spanje, Valencia

Buenas días!

Het is weer tijd voor een nieuw reisverslag! Omdat ik ze iedere week schrijf, hoop ik dat er nog een beetje variatie in zit en dat jullie niet denken; 'komt ze weer met d'r verslagje!' Ik doe m'n best om zoveel mogelijk nieuwe dingen te schrijven ;)

Zoals de titel het verraadt; het is zover, Las Fallas! Ik heb het al kort eerder benoemd dat dit een grote happening is in Valencia. Iedereen leeft hier naar toe, geweldig! Officieel is Fallas vanaf 15 t/m 19 maart, en toeval wil dan dat Sander hier ook weer een bezoekje brengt! Vanaf 1 t/m 19 maart zijn er wel al verschillende festiviteiten in de stad. Zo is er iedere dag "Mascleta". Dit is knalvuurwerk (maar dan écht, écht heel hard heb ik me laten vertellen) op het Stadhuisplein. Iedere dag om 2 uur 's middags wordt dit knalvuurwerk afgeschoten en het plein staat dan echt bomvol! Waarschijnlijk ga ik er aankomende week een keer heen, dus dan horen jullie volgende week wel of ik mijn gehoor nog heb!

Vorige week maandag moest ik net als alle andere dagen weer stage lopen. De bazin vroeg toen aan Ayla en mij of dat we zin hadden 's middags om 16.00 een Spaanse meeting bij te wonen. Met Spaans werd dus bedoeld; alléén maar Spaans praten. Ik had superslecht geslapen die nacht maar besloot het toch maar te doen; kon alleen maar leerzaam doen en het wekte natuurlijk een goede indruk! Jeeeetje, daar word je MOE van! Je wilt heel goed opletten en opzich kon ik best veel globaal opvatten, maar je bent je zo goed aan het concentreren dat het best lastig is.

Woensdag waren we weer op stage en vroeg de bazin of dat we 's middags ook weer om 4 wilde mee doen met een 'speurtocht'. Deze werd georganiseerd door mijn stage voor een bedrijf. Het leek ons wel leuk en dus hebben we meegeholpen met de voorbereiding, en zijn we daarna meegegaan met de acteurs om te kijken of dat alles goed ging. Natuurlijk was dat bedrijf weer lekker op z'n Spaans te laat, en na lang koukleumen zijn we dan maar in de starbucks een warme chocomel gaan drinken, het was namelijk echt geen lekker weer die week! Uiteindelijk gingen we dus mee met die acteurs, ik was samen met een meisje uit Colombia. Hele spontane meid die veel praatte en vooral veel giegelde.. heel grappig! Ondanks dat het zo koud was heb ik me wel vermaakt.

's Avonds kwamen er een paar studenten langs om gezellig een drankje te doen. Het plan was om daarna even een drankje te doen in de kroeg. Het was erg gezellig maar ik was ook erg moe, en het was half 11 toen dat ze pas weggingen, dus ik besloot af te haken. Ik baalde wel, omdat ik veel zin had om te gaan en iedereen ging, maar besloot maar verstandig te zijn. Die nacht had ik weinig geslapen en de volgende dag was het heel regenachtig.. FIJN! Kom ik aan op stage om 9.30, beetje mijn gegevens ingevoerd en vroeg daarna wat ik kon gaan doen. De bazin was er toen net en zei dat ze de hele dag meetings had en dus niet me kon helpen. Om 10.30 kon ik weer naar huis.. Héél fijn! Had ik net zo goed mee kunnen gaan de kroeg in, mijn irritatie factor had het hoogste niveau bereikt. Inmiddels was het aan het stortregenen en ben ik maar in bed gaan liggen tot 14.00 om bij te slapen, haha.

Vrijdag moest ik voor mijn stage naar het hoofdkantoor komen. We zouden daar iets met social media gaan doen. Ik zou tot 18.00 die dag moeten blijven maar volgensmij was er niet zo heel veel werk te doen of hadden ze niet zoveel tijd, en mocht ik om 14.00 gaan. 's Avonds zijn Esther en ik in een kroegje 'Agua de Valencia' gaan drinken, een alcoholisch drankje met cava, cointreau en jus d'orange, drinkt weg als 'agua..' Maar geloof me, na 4 kleine glaasjes had ik flink rooie wangetjes en besloot ik om 00.00 maar naar bed te gaan, omdat ik zaterdag ook nog naar stage moest!

Zaterdag kon ik gelukkig wel goed m'n bed uit komen en had ik geen naverschijnselen van de Agua de Valencia gelukkig! ;) Gelukkig was het weer lekker zonnig en ben ik meegegaan met een groep Belgen met de fietstocht. 's Middags moest ik terug naar het kantoor waar ook mijn collega aanwezig was. Ik was heel rustig mijn gegevens aan het invullen want ik dacht, als ik nog tot 18.00 moet volhouden wordt het nog een lange dag, het was toen pas 14.00. Mijn collega ging even wat drinken en toen hij terug kwam wist ik niet wat ik zag! Hij pakte een zak chips en opende een blikje bier op het bureau en ging die een film kijken. Hij had zijn eigen bioscoop gemaakt haha! Na 2 minuten vol ongeloof naar 't tafereel gekeken te hebben kwam ik er achter dat hij alcohol vrij bier aan het drinken was, kleine meevaller, maar wel heeel apart.

Ik was dus daarna klaar met werken en vroeg aan hem wat ik nog kon gaan doen. Hij zei dat er alleen gewacht moest worden op klanten die hun fiets kwamen terugbrengen, maar dat we daar niet met z'n 2en op hoefden te wachten. Aan het bioscoop tafereel te zien had hij ook niet veel werk liggen en dus mocht ik gaan.

Die middag ben ik maar even een lange siesta gaan houden om 's avonds fit te zijn. Esther en ik wilden naar El Carmen, een beetje het stratum van Valencia. Samen met nog 2 anderen hebben we hier ingedronken. We hadden een fles wodka voor 4 euro meester gemaakt en dus konden we er tegenaan! Omdat het drinken hier in de discotheek zo duur is, is het beter om gewoon goed in te drinken. We vonden daar uiteindelijk een barretje om half 3 waar we naar binnen gingen. Beetje jammer; om kwart voor 5 gingen de lichten weer aan. Prima tijd voor Nederland, maar als je hier pas rond half 3 binnenkomt heb je nou niet bepaald een geweldige stapavond. Geen El Carmen dus meer voor ons ;)

Zondag hebben we wederom een poging gedaan tot uitslapen, maar dat gaat hier gewoon niet met die enorm irritant harde matrassen. Ik heb toen maar de grote schoonmaak gehouden aangezien het een bende was na zaterdagavond, zaterdagnacht/ochtend heeft Esther namelijk ook nog hamburgers voor ons 2 gebakken haha. Tijdens het afwassen vloog in eens de kraan helemaal los uit 't niets en vloog die door de keuken. Meteen niet meer hoeven te douchen aangezien 't water door de keuken vloog, dweilen hoefde ook niet meer ;).
We wilden eigenlijk 's middags nog naar een optocht voor Ninots gaan, maar omdat niemand mee wilde met me uiteindelijk, heb ik maar lekker oldschool 'Grease' in bed gekeken, ook lekker!

Esther en ik hadden voor zondag avond broodjes en hamburgers gehaald (waarvan zaterdagavond dus al een deel was opgegaan!). We besloten even bij de kebabzaak tegenover wat frietjes erbij te halen. Ik dacht dat het misschien wel lekker zou zijn om de broodjes een heel klein beetje warm te maken in onze oven, dus zette die op een paar minuutjes aan. Toen we terug kwamen met onze frietjes rook het heel verbrand op de gang.. nee toch, toch niet.. onze broodjes?! Wij naar binnen gestormd, en ja hoor.. daar lagen 2 zwart verschrompelde broodjes..
Blijkbaar kan je wel de tijd instellen op de oven, maar gaat de oven daarna niet uit, het is meer een soort wekker. Poging 2 van mij om de keuken af te branden.. oeps! Uiteindelijk maar de hamburger tussen een boterham gedaan en ook dat smaakte prima.

's Avonds hadden we nog even bezoek gehad, en daarmee is ons weekend afgesloten.

Een van onze huisgenoten had dit weekend ook bezoek van uit Nederland, en zij had stroopwafels meegenomen.. mmmm! Ik zal vast wel vaker 6 maanden op rij geen stroopwafels hebben gegeten dus het was niet dat ik enorm snakte naar een stroopwafel. Maar goed, het was toch wel érg lekker!

Laat me vooral weten waar jullie mee bezig zijn, vind het erg leuk om reacties te krijgen! Daarbij is de Nederlandse bar waar ik eerder over vertelde gesloten in het weekend, ik kan dus geen frikandellen meer eten! Dus mochten jullie dozen frikandellen willen toesturen, vooral doen!! ;-)

Besos!

  • 04 Maart 2013 - 17:47

    Sharron:

    Haha! Wat ben je toch weer grappig. Hoe krijg je het voor elkaar.
    En wat maak je leuke dingen mee! Hier mis je echt helemaal niks.
    Het wordt tijd dat ik die kant op kom.
    X

  • 04 Maart 2013 - 19:31

    Anne:

    Jeudyyy!
    wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik hoop wel dat je nog een leuke kroeg weet waar wij helemaal los kunnen gaan als wij er zijn,
    maar gelukkig heb je nog even tijd om die te zoeken!
    Nog een dikke 2 maanden, woehoeeee!! :D
    Geniet ervan! liefssss

  • 06 Maart 2013 - 22:00

    Joke Bouman:

    Zoooooooo Jody jij maakt heel wat mee, maar een broodbakkerij kun je beter niet beginnen.
    Maar al doende leert men hè.
    Ook in Spanje kan het flink regenen, als het dan zover is kan het met bakken uit de hemel komen en dikwijls gepaard gaan met bliksem en donder.
    Zondag bij Sander geweest, een huisje vol, hij zit leuk te wonen hoor en had een hele mooie foto van jullie samen, ik moet hem nog ophangen zei hij maar `s avonds stond er al een foto op facebook met de foto aan de muur, (zal vader Piet wel gedaan hebben denk ik haha).
    We hebben al 3 dagen mooi weer, heerlijk om de zon weer te zien maar het is van korte duur want we krijgen regen en zondag zelfs weer sneeuw bahbah zijn we spuugzat!!!!!
    Zo Jody dit was weer even een berichtje uit het Wijkse, heb een hele goede tijd daar en je kunt weer uitkijken naar het bezoekje van Sander.

    Liefs tante Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 10521

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: