Aangekomen in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Aangekomen in Valencia! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Valencia!

Blijf op de hoogte en volg Jody

27 Januari 2013 | Spanje, Valencia

Hoi allemaal!

Ik mag het eindelijk zeggen: mijn eerste berichtje vanuit Valencia! Vrijdagnacht 03.00uur was het zover; de wekker ging om aan mijn grote avontuur te beginnen! Snel aankleden en opdoffen en op naar Schiphol, waar we om 7.20 vlogen richting Valencia. Bij vertrek was het nou ijs -en ijskoud! Eenmaal geland in Valencia wist ik dat ons vooruitzicht er beter uit zou zien de komende maanden! Bij landing was het al 15 graden en lekker zonnig, de rest van de dag liep het kwik op tot zelfs 21 graden, heerlijk!

Eenmaal aangekomen op de luchthaven wisten we eigenlijk niet waar dat de bemiddelaar zou zijn.. we verwachtten dat hij wel ons zou komen opwachten zodra we aan zouden komen, we hadden immers onze vluchtgegevens aan hem doorgegeven! We landden om 9.30 ipv 9.45, waardoor we al dachten dat hij er nog niet zou zijn en dus gingen we een beetje rondlopen op de luchthaven omdat we hem inderdaad niet zagen staan! Na een halfuurtje vonden we het toch een beetje raar en besloten we even naar zijn Nederlandse nummer te sms'en waar wij stonden, zodat we elkaar niet mis zouden lopen. Dit was het enige nummer wat wij van hem in bezit hadden. Je raadt het natuurlijk al: voicemail! Omdat wij zelf ook een beetje tranquilo van het weer werden en omdat we er al een hele nacht erop hadden zitten besloten we maar even rustig te gaan ontbijten en ons aan te passen aan het Spaanse ritme: rustigaan! Uiteindelijk kwamen we erachter dat hij zijn Spaanse nummer in zijn mails stond, dus met een beetje speurwerk van ons hadden we dit natuurlijk zo achterhaald! Wij bellen, maar niemand nam op. Paar minuten later belden de bemiddelaar terug en bleek dat hij dacht dat wij 8 uur 's avonds kwamen. Inmiddels brachten we al 2 uur door op het vliegveld.. We hebben toen de 1e taxi naar het appartment genomen waar hij ons toen alsnog heeft opgewacht.. (hij schaamde zich en heeft ons nog getrakteerd op een terrasje, eind goed al goed dus!;))

Over het appartement: het is echt heel groot en alles is nieuw! ideaal dus! Volgende week komen er nog 2 studenten wonen dus tot die tijd kunnen wij alvast ons territorium afbakenen ;)

Zaterdagavond zijn we met de bemiddelaar, Luuk Groen (is zelf ook een jonge jongen) naar een Hollands barretje gegaan waar ook een vriend van hem was die mede zaken regelt en ons dus was wegwijs kon maken, super handig dus! Het barretje zelf straalt weinig sfeer uit, maar het was wel leuk om andere Nederlanders hier te ontmoeten. Hier komen namelijk veel Nederlandse studenten in het weekend om even wat te drinken, gaan we zeker nog heen dus! Er zat daar ook een Nederlandse studente die daar de laatste week was, en omdat het inmiddels 21.30 was en we nog niet echt een grote bodem hadden gelegd die dag, wilden we gaan eten. Het tentje zat vlakbij het strand, maar bij de eenttentjes bij het strand zelf bleken de prijzen in verhouding duur te zijn (Nederlandse prijzen). Ze zei dat in het centrum leukere tentjes waren en dat daar in deze tijd ook meer te doen was, dus heeft ze ons op sleeptouw genomen en zijn we met haar met de metro naar het centrum gegaan. Was trouwens best nog wel ver, maar wel fijn dat we nu weten hoe dat werkt hier :). Eenmaal daar aangekomen zijn we ieder onze eigen weg gegaan en hebben Esther en ik oom 23.00 lekker op terras gegeten! We waren beiden super moe en hadden rode wangetjes van de alcohol vanwege de weinig slaap, dat we besloten om een taxi te pakken naar huis.

Vandaag, zondag gaan we even kijken waar dat Esther's bedrijf ligt, zodat ze morgen weet hoe ze er moet komen. Daarna gaan we de stad een beetje verkennen en misschien het strand. Even kijken hoe ver we komen ;)

Verder over mijn stage: Omdat mijn stagebedrijf momenteel in verhuizing zit en het personeel in Madrid is, hoef ik aankomende week nog geen stage te lopen! Wel fijn, Esther heeft namelijk maar halve dagen talencursus dus dan hebben we iedere middag vrij om alles goed te gaan verkennen!

Oja; over mijn telefoonnummer. Ik neem een Spaans nummer dus de komende maanden kunnen jullie mij niet meer op mijn Nederlandse nummer bereiken, dus wil je mijn Spaanse nummer, stuur me dan even een privé berichtje ofzo via facebook of laat hier even een berichtje achter dan zorg ik dat je die krijgt! :)

Ik wil verder ook nog iedereen bedanken die in mijn afscheidsboek heeft geschreven! Echt een super leuke verrassing. Natuurlijk moet ik vooral Sander bedanken dat hij dit allemaal heeft gedaan, dankjewel lieve! X

Als jullie het leuk vinden om te skypen dan kan dat natuurlijk! mijn skypenaam is jodyodb dus dan kan je me toevoegen.

Mochten jullie me vreselijk missen kunnen jullie me natuurlijk altijd een leuk kaartje sturen! Mijn adres is:
Calle Serpis 82, nr. 24
46022 Valencia

Verder vind ik het leuk als jullie hier ook berichtjes onder zetten met wat jullie bezighoudt! Zo volg ik het toch allemaal nog een beetje in Nederland mee en hoef ik jullie niet helemaal te missen.

Besos!

  • 27 Januari 2013 - 10:13

    Broertje:

    haha das hendig, ik zou zeggen geniet van je eerste week vakantie !! Greetzz :)

  • 27 Januari 2013 - 14:29

    Nol:

    Ik ben nu al jaloers meiden!!!
    Wat een verhaal al over alleen de eerste dag!
    Let goed op jezelf en veel banaantjes eten he dames..!
    Hoop jullie snel te komen bezoeken!
    xxxxxxxxxxxxxx
    Nol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 10514

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: