De laatste maand! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu De laatste maand! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

De laatste maand!

Blijf op de hoogte en volg Jody

15 Mei 2013 | Spanje, Valencia

Buenas dias chico's y chica's,

Vandaag is het zover; mijn laatste maand is ingegaan! 15 juni zal ik weer voet zetten op Nederlandse bodem. Dus tot die tijd wordt het hier nog even flink genieten! Ik gok dat dat helemaal goed gaat komen, we hebben nog wel wat leuke weekendjes in het verschiet en natuurlijk is het weer een stuk beter.

Zo was afgelopen weekend ook heel erg leuk, samen met mijn vriendinnetjes Anouk, Anne en Nikita -beter bekend als de 'Magic4'-, heb ik Valencia onveilig gemaakt! Vrijdagnacht kwamen ze aan en dus zou ik ze de volgende ochtend ontmoeten omdat ze die avond niets meer wilden doen. Ik wilde m'n weekend even goed inluiden en dus zijn we met een hele groep bij een huis van de Nederlanders/Belgen gaan indrinken. We waren uiteindelijk met een groep van tussen de 10-15 personen dus dat was errrrrug gezellig! Daarna zijn we naar 'Las Animas' gegaan, een club die die avond zijn dakterras ging openen.. daar moesten we natuurlijk even een kijkje gaan nemen! Was een hele leuke club, maar ik heb het maar niet te laat gemaakt omdat ik mijn vriendinnetjes toch wel een beetje fris en fruitig wilde ontmoeten.

Na een nacht van zo'n 4-5 uur slaap ben ik ze gaan opzoeken in hun hotel, waarna we naar het centrum zijn gegaan om lekker te shoppen maar vooral veel te terrassen! 's Avonds kwamen ze mijn appartementje bekijken en zijn we sushi gaan eten bij mijn in de straat. Vervolgens heb ik ze even kennis laten maken met het fenomeen 'chipito-bar', dit viel volgensmij wel goed in de smaak! Barren met shotjes die in brand worden gestoken, shotjes waarvan je de alcohol moet op zuigen/snuiven etc.. ;)

Daarna zijn we nog even naar huis gegaan om bij mij een drankje te doen. Het huis zat ondertussen bij ons vol dus dat was wel erg gezellig! Wij gingen met z'n 4en naar Umbracle, de openlucht discotheek. Eenmaal daar aangekomen waren ze he-le-maal enthousiast over de discotheek! Daar hebben we lekker gedanst, gesjanst (nee grapje Sander;)). Om 7 uur zagen we het licht worden en besloten we maar dat de avond afgelopen was!

Zondag hebben we lekker bijgeslapen op het strand, heerlijk! Daarna zijn we ons gaan klaarmaken voor een avondje te eten in het centrum, tapas it was! Van een huisgenoot had ik een leuk tentje gehoord wat echt aan te raden was, in el carmen, het 'stratum' van valencia waar ook leuke kleine straatjes met restaurantjes liggen. Hij had me uitgelegd naast welk tentje het was en dus wij hup, erheen. Er was een tentje daar open, dus ik was er van overtuigd dat dit hem was. Oke, het zag er niet heel erg uit alsof je er goed kon eten maar dat zegt hier vaak niks. Dus wij een kan sangria en water besteld en daarna vroegen we de kaart. Helaas.... geen eten wordt hier geserveerd! Ik wist dus ook niet hoe het tentje heette waar we dan wél moesten zijn en dus hebben we maar wat anders gezocht. Het was inmiddels 11 uur 's avonds en de sangria en water hebben we maar even moeten leeg atten. Uiteindelijk toch nog een leuk tentje gevonden waardoor ik niet helemaal afging als een gieter ;).

Maandag moest ik een paar uurtjes werken, vandaar dat ik na het eten toen naar huis ben gegaan. Maandag middag was ik vrij en hebben we fietsen bij mijn werk gehuurd. We zijn door het park de Turia gefietst en daar hebben we lekker in de zon gelegen en gepicknicked. Vervolgens heb ik ze even Ciudad de las Artes laten zien en daar hebben we de nodige kiekjes geschoten. ;)

's Avonds zijn we bij een Italiaan in mijn straat gaan eten, verder was er veel gesloten omdat het maandag avond was. Vervolgens nog even een paar shotjes gedronken bij ene "Henry", een man van boven de 60 met een barretje die allang blij was dat er wat volk was.

Dinsdag middag hebben we nog even met z'n 4en gelunched en daarna heb ik van ze afscheid genomen, ik had ook die middag nog stage. 's Avonds ben ik nog even met Ayla en Esther en haar vrienden teruggeweest naar het barretje, en dit maal was Elena, de vrouw van Henry er. Wederom een hilarische avond dus! Gelukkig had ik vandaag vrij en kon ik dus eindelijk eens lekker bijslapen na dit heftige weekje. Maar goed ook, want aankomend weekend staan er ook weer genoeg leuke plannen klaar! ;)

Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 10512

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: