Op de helft! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Jody

08 April 2013 | Spanje, Valencia

Buenaaaaaaaaaas díaaaaaaaaaaaaas!!

Ja hoor, het is zover; ik mag het zeggen.. ik zit op de helft! Ik zit hier nu precies 10 weken.. tijd voor een feestje?! ;)
Haha, het échte mooie weer moet nog komen, en ik krijg nog bezoek van o.a. Sander en z'n broer, m'n ouders en nog een paar vriendinnen. Ik gok dus dat deze 10 weken echt supersnel voorbijvliegen, waarbij ik hopelijk veel zonnenstralen mag voelen zodat ik jullie niet teleurstel en met een lekker tintje terugkom :)!

Afgelopen week heb ik geen verhaaltje geschreven, dit komt omdat ik eigenlijk niet veel had meegemaakt en veel moest werken. Vanaf vorige week vrijdag is de winkel namelijk tot 19.00 open en heb ik vanaf woensdag tot zondag (paaweekend) tot 19.00 gewerkt. Dat weekend heb ik dus vooral veel zelfmedelijden gehad en in een hoekje zitten snikken terwijl mijn huisgenoten lekker losgingen.......

Nee hoor, maar ik heb wel een beetje opgelet dat ik toch genoeg slaap kreeg en dus een vrij braaf weekend gehad! Zaterdag avond ben ik wel naar de voetbalwedstrijd Levante - Sevilla geweest, dat doorbrak de dagelijkse sleur ;) Gelukkig heeft Levante gewonnen met 1-0, dus dat was dan wel weer mooi! (En ja, ik als niet-voetballiefhebber heb voor 't goede team gejuigd!)

Zondagavond wilde ik natuurlijk wel wat gaan doen, ik had tenslotte weekend! Samen met wat anderen zijn we toen naar discotheek Mya geweest, dit is onder Ciudad de las Artes. Hele leuke club en goed vermaakt! Esther en ik stonden ergens en werden ineens aangetikt door een oude vent of dat we niet in de VIP ruimte wilden?! Wij dachten nou prima! Lekker gratis drank, dus wij mee met hem naar boven naar een aparte bar. Daar waren blijkbaar een aantal Levante spelers (maar goed, als het om voetbal gaat kan je me alles wijsmaken dus ik heb geen flauw idee of 't echt zo was). Esther en ik hadden vooral aandacht voor de dansvloer, we wilden natuurlijk even de rest jaloers maken dat we daar stonden. Daarna naar de bar, maar daar was het ook gewoon super duur en eigenlijk was er niks aan om daar vip te zijn. We stonden maar beetje met z'n 2en en er liep daar volk rond die het waarschijnlijk iets te hoog in de bol hadden, hoogstens 10 mensen stonden daar in die ruimte. We zijn toen maar weer naar beneden gegaan omdat gezellig anders is. Maar ach, heb ik toch weer een mooi verhaal om te vertellen ;)

Maandag, 2e paasdag heb ik toen lekker uitgebrakt met m'n huisgenootjes en weinig ondernomen, dinsdag begon m'n werkweek weer.

Donderdag avond besloten we met het huis te gaan eten bij Tanto Monta, de tapas bar waar we ongeveer een abonnement hebben! Valt eigenlijk wel mee, maar het is er erg lekker, goedkoop en dichtbij. Helaas was Tanto Monta met vakantie en besloten we naar de tegenover gelegen chinees te gaan onder het mom van ¨try before you die¨, je weet natuurlijk nooit wat je aan gaat treffen. De aanleiding om naar binnen te gaan was het uitnodigende bord waarop stond ¨Buffet libre + bebida 8 euro", ofwel; jezelf héélemaal vol eten voor 8 euro incl toetje én nog een drankje. Koopje! We hebben dan ook alles geprobeerd en stonden op knappen toen we naar buiten gingen, maar het was het wel waard!

Vrijdag regende het pijpenstelen en mocht ik van mijn stage eerder naar huis. Dit zorgde ervoor dat ik eindelijk een keer samen met Esther naar de kapper kon, en dat hebben we geweten! Edward Scissorhands was er niks bij, deze kapper was dé Hans Kazan onder de kappers.. magic! Ik heb highlights erbij laten zetten en een stukje laten knippen, die man had passie voor z'n vak! We kregen nadat onze haren gewassen waren nog een hoofdmassage (probeer dan maar eens niet in de lach te schieten) en daarna kreeg ik nog een haarmasker. Tijdens het knippen pakte meneer IEDER haartje aan, en hij fohnde me maar liefst met 2 fohns. Daarna heeft hij ook nog krullen bij me gemaakt, gewoon, omdat hij het leuk vond! :) Geweldig avontuur dus, deze kappers!

Zaterdagochtend moest ik in het verhuurpunt in Ciudad de las Artes werken. Ik hoefde maar van 10.00-14.00 en heb 's middags afgesproken met Ayla en haar nieuwe huisgenoot Stan. Het was "International Pillow Fight day" (ja echt, dat bestaat!) en was er dus een kussengevecht op een plein. Ons eerste plan was om een kussen te kopen en keihard mee te doen! Maargoed, uiteindelijk begon het te regenen en hebben we even wat gedronken in een cafétje, en zijn we om 18.00 het hele gebeuren vanaf de zijlijn gaan aanschouwen. Het was niet heel spectaculair, maar goed, het was wel leuk.

Daarna zijn we de Turia in gegaan, voor een of ander wijn en tapas festijn. Hier kon je bonnen kopen en dan allerlei soorten wijn en tapas proberen. De tapas viel zwaar tegen, maar de sfeer was wel heel erg leuk. Daarna hebben we even een pizza'tje gegeten en langs de chipito bar gegaan. We hebben het niet laat gemaakt uiteindelijk, na de chipitobar zijn we naar huis gegaan.

Zondag stond er een trip gepland naar Albufera, een groot natuur park met een meer waar ze de rijst voor de paella verbouwen. Met een groep van 7 personen zijn we erheen gefietst. Mijn huisgenoten gingen ook, maar dan met de auto. We hebben lekker een paar tussenstops gemaakt en zijn daarna op een bootje gegaan met onze fietsen, naar een dorp toe. Hier kwamen we onze huisgenoten tegen en hebben we met z'n allen paella gegeten. Het was inmiddels half 6 en de fietsen moesten terug zijn om 10 voor 7. We hebben toen als gekken gefietst, lees: 15/20 km in 40 minuten!! Echt, we waren net een Rabobank peleton. Ik had ook nog eens geen versnellingen dus het was uiteindelijk wel een topprestatie, pff.

Daarna moest ik bijkomen en heb ik weinig meer ondernomen. Vandaag, maandag hebben m'n huisgenoten en ik vrij. Helaas is het nog vrij bewolkt dus ik heb nog geen idee wat 't gaat worden vandaag. You'll see it in my next story ;)!

Besos!

  • 08 April 2013 - 11:45

    Anne:

    Het zijn niet zomaar vriendinnen die langs komen he Jody, het is de Magic 4!!!
    maar iig het goede weer nemen wij mee want hier schijnt nu lekker wel de zon,
    dus over een maandje kan je aan je kleurtje gaan werken ;)
    geniet er nog van en ik kan niet wachten tot 10mei!!
    Liefs

  • 10 April 2013 - 22:39

    Joke Bouman:

    Hallo Jody,

    ik ben weer boven water hoor dus weer een berichtje voor jou.
    Heb net je reisverslag gelezen, het kan dus ook regenen in Valencia.
    Je zit op de helft van je stage dus kunt aan het aftellen nu.
    Fijn dat je weekenden bezoek krijgt waar je naar uit kunt kijken en vooral je"lief" natuurlijk!!!!!
    Hier zijn we eindelijk uit de kou en begint het lenteweer te worden, voor zondag geven ze 20 graden op dus dat wordt genieten. ik ga me heerlijk koesteren in de zon!!!! daar zijn we aan toe naar zo'n winter!!!
    Kobi en Piet gaan ook een weekje naar de zon, heerlijk!!!!!Zondag ziet ze Sara!!!!! ze gaat er voor op de vlucht maar ze wordt toch echt 50 jaar!!!ha-ha. (is ze niet aan te zien hoor).
    Evelien wordt maandag 49 jaar, ze viert het zondag.
    Jody tot de volgende maar weer hè, heb nog een goede tijd daar.

    liefs tante Joke

  • 16 April 2013 - 12:15

    Jody Op Den Buijsch:

    Hoi Joke,

    Fijn dat je er weer bovenop bent! :) En je reacties zijn natuurlijk altijd meer dan welkom, vind het erg leuk om ze te lezen!!
    Inderdaad, gefeliciteerd met alle jarigen aan de familie, en natuurlijk is het niet te zien! ;)
    Het kan hier inderdaad regenen, gelukkig hebben we nu heerlijk zomerweer. In Nederland gaat het zo te zien ook beter, ieder vrij uurtje de zon in gaan dan!

    Groetjes Jody

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 10522

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: