Bezoek! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Jody

25 Maart 2013 | Spanje, Valencia

Hola chico's y chica's,

Vergezeld door ons konijn Jorge schrijf ik nu het nieuwe reisverslag! Niet dat dat heel snel gaat, Jorge is nogal nieuwsgierig en vindt het moeilijk om stil te blijven liggen.. dit wordt dus nog een opgave ;)

Afgelopen woensdag na de Fallas is ons huis uitgebreid met onze lieftallige huisgenoot Jorge. Hoewel, lieftallig.. Zodra je 'm op de grond zit kun je er een leger op afvuren, zo snel schiet dat beest weg. Daarnaast heeft ie scherpe nageltjes die die graag gebruikt.. even wennen dus. Maar met onze discipline en opvoedkundige skills ga ik er vanuit dat Jorge straks een afgetraind konijn wordt..

Vrijdag was het zover; wederom bezoek! Mama en m'n peettante kwamen vrijdag avond aan op de luchthaven en daar heb ik ze na m'n stage opgepikt. Ze hadden echt een super weekend uitgekozen want de weersvoorspellingen waren goed, veel zon en 'n lekker temperatuurtje van 20-24 graden. Wel veel wind, maar ach, het kan slechter hè met een gevoelstemperatuur van -15 in Nederland ;)

's Avonds zijn we in Canovas, een gezellige wijk onder het centrum bij de Italiaan gezeten. Omdat het lekker weer was hebben we lekker buiten kunnen eten. Ondertussen was het 1 uur en moesten we weg, helaas de sangria nog niet leeg dus die moesten we maar laten voor wat het was!

Zaterdagochtend was het shop-dag.. en HOE! Ik had m'n tante en m'n moeder verteld over de Chinese winkeltjes hier en hoe goedkoop die waren. Daar eenmaal gearriveerd liepen ze als een stel hyena's door die winkel opzoek naar alle koopjes.. Niets bleef voor wat het was, en de chinees was vast en zeker heel erg blij met ons ;)

Daarna zijn we naar 't centrum gegaan om onze shoptour voort te zetten. Ook hier zijn alle winkels grondig doorgespit en zijn we met heel wat tassen zwaarder en wat portemonnee's lichter naar huis gegaan.

's Avonds wilden we bij ons in de straat gaan eten, maar eigenlijk was daar niet zoveel en zijn we opnieuw naar Canovas gegaan. Hier zijn we naar een tapas bar gegaan, maar voor 't geld wat je moest betalen was het allemaal een beetje karig. Daarna ben ik nog even wat gaan drinken in El Carmen en zijn m'n moeder en m'n tante braaf naar bed gegaan.

De dag erna hebben we een bezoekje gebracht aan het strand en Ciudad de las Artes, heel leuk en lekker genoten van het weer en van de boulevard op het strand, was heel druk! Ook hier nog even kort naar het winkelcentrum geweest tegen over Ciudad de las Artes, onder het mom van 'we zijn er nu toch!'.

's Avonds wilden we naar Montaditos gaan, op zondag kun je daar tapas broodjes voor €1,- eten per stuk. Helaas was het afgeladen druk en dus zijn we uitgeweken naar de Italiaan ernaast. Ik had een 'medium' pizza besteld, maar daar kun je dus gemakkelijk met z'n 2en van eten.. zo! Wel echt super lekker en leuk tentje, dus ga ik zeker nog een keer heen met visite! :)

Vandaag, maandag zijn we naar het centrum gegaan en hebben we het 'echte' Valencia meegemaakt. Eerst hebben we horchata gedronken, een typisch Valenciaans drankje wat eruit ziet als melk, maar wordt gemaakt van amandelen. Vooral de nasmaak viel me een beetje tegen, dus dat wordt geen herhaling voor mij. Daarna hebben we paella gegeten, Spanjaarden eten dat namelijk hier 's middags omdat het zo'n zware maaltijd is. En inderdaad, pff we kregen het bij lange na niet op en zaten bomvol!

Daarna moesten we alweer afscheid nemen en was het weekend snel omgevlogen helaas. Toch heb ik een super leuk weekend met ze gehad, en nu zijn ze onderweg naar het koude Nederland.. Ik zal aan jullie denken terwijl ik van m'n sangria nip op terras! ;)

Hasta luego!

  • 25 Maart 2013 - 16:03

    Nol:

    Jealous!! Geniet maar lekker daar! Ik ga richting school voor integratief K3...
    Heel veel groetjes aan Esther en ofcourse aan Jorge!! Neem je m mee naar Nederland? ;)
    Ziet er nogsteeds naar uit dat ik de eerste week van Juni kan komen.. good idea?

    Groetjessssss \\\///

  • 25 Maart 2013 - 17:18

    Anne:

    Jediiiiiiii,
    Wat ben ik jaloers op die zon bij jou :(
    Misschien toch nog een keer gaan kijken voor een ticket! Hier wordt het er namelijk nog niet beter op!
    Ik dacht trouwens dat je op zoek ging naar een Jose voor mij... Heb je daarvoor in de plaats Jorge genomen :P?

    Snel skypeeeeeee xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Maart 2013 - 16:57

    Helga:

    Hoi Jody,

    Leuk om je verslagen te lezen.
    Wel vreemd dat jouw moeder en tante Marjo zo veel gewinkeld en gekocht hebben.
    Normaal geven ze hier niets om.....................;)

    Ik wens je nog een heel leuke tijd toe in Valencia en geniet er maar van.

    Groeten vanuit een koud en kil Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10516

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: