Eerste bezoek! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Eerste bezoek! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Eerste bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Jody

25 Februari 2013 | Spanje, Valencia

Hola chico's y chica's!

Ik zit hier inmiddels een maand (oke, morgen officieel, op Sander's verjaardag!) en zoals de titel het al verraadt: ik heb mijn eerste bezoek gehad! Maar eerst over naar het begin van de week.

Afgelopen week heb ik de hele week op kantoor gewerkt van 9.30 tot 14.00. Jullie begrijpen het al, ik heb een super zware, zenuwslopende en bloedstollende werkweek achter de rug ;). De werkzaamheden waren ongeveer net zo spannend als de tijden; ik moest vooral de gegevens uit de contracten en enquetes invullen in excel. Ik heb hier wel een belangrijk ding mee geleerd, ik word nooit data analist. Het is prima om dit even een uurtje te doen, maar na een paar uurtjes kijk je scheel van de getalletjes. Tussendoor mag ik ook aan klanten fietsen verhuren, dat is een welkome afleiding. De meeste klanten zijn Nederlands, dus dan is het gezellig om daar even mee te kletsen! Het is nu nog laagseizoen, dus helaas zijn die klets momentjes maar maximaal 1-2 keer per dag.

Deze week is er ook een andere stagiaire uit Nederland bijgekomen. Samen met deze stagiaire, Ayla, heb ik veel cijfertjes dus ingevoerd ;). Gelukkig doet de collega op kantoor niet moeilijk als we even een broodje ofzo willen gaan halen tussendoor om zo de 4,5 uur durende zit te onderbreken.

Voor de mensen die nu groen en geel van jaloezie zien vanwege mijn tropen rooster; stel je gerust, ik ga straks veel werken! Ik heb mijn rooster gekregen en in maart maak ik iedere week meer dan 40 uur. Er is namelijk Fallas en paasweekend, dan is het heel erg druk met boekingen. Ik moet veel weekenden werken, maar ik kan wel aangeven als er visite komt. Ik probeer niet teveel vrij te vragen meteen, maar wel minstens 1 dag in het weekend als er visite komt.

Genoeg over mijn werkweek, donderdag was het dan zover: Sander kwam zijn eerste bezoekje brengen aan mij in Valencia! Met een zenuwtrekkend knietje zat ik al de hele avond te wachten totdat ik hem kon gaan ophalen. Rond 21.30 heb ik de tram en metro gepakt richting het vliegveld om hem op te halen. Volgens schema zou hij 22.50 aankomen, maar omdat wij zelf eerder waren geland besloot ik maar iets eerder weg te gaan, zou ook een anti climax zijn als hij naar buiten kwam en mij niet zou zien ;)

Ik rond 22.30 gearriveerd op de luchthaven, maar de vlucht was nog niet aangekomen. Ik besloot maar even met oordopjes in mijn zenuwen te bedaren en rustig even te gaan zitten. De tijd ging voorbij en ik besloot om 22.50 om maar op te staan om daar vervolgens zenuwachtig te gaan ijsberen. De tijd kroop voor bij en om 23.05 kwam er 'delayed' te staan.. Ik dacht neeee, ik was al zo ongeduldig dus dit kon ik er niet bij hebben. Een Indier kwam al heel zenuwachtig aan me vragen of dit wel echt de vlucht vanuit Brussel was en of hij wel voor de goede deur stond, hij was duidelijk zenuwachtiger dan ik. Uiteindelijk belde Sander om 23.10 dat ze net waren geland en dus heb ik de Indier maar even gerust gesteld ;). Sander heeft toen even een sprintje getrokken en toen ben ik onderhand op hem gesprongen toen hij uit de aankomst hal kwam ;). Snel hebben we de taxi gepakt en hebben we 's avonds nog even bij mijn huisgenoten in de woonkamer een klein drankje gedaan, de volgende dag moest ik nog naar stage.

Zoals ik al eerder had gezegd is de douche nou niet bepaald je-van-het. Ik had al vaak mijn beklaag gedaan tegen Sander dus hij stond niet bepaald te springen om een douche hier te nemen. Toen hij er onder uit kwam vond hij het maar raar dat ik er over klaagde, het was toch gewoon warm?! Net op dat moment vertelde Maarten, onze huisgenoot dat hij de thermostaat blijkbaar gewoon hoger kon zetten! We hebben dus gewoon wél warm water!! Ik ging er onder en écht, ik was zo blij als een kind. Eindelijk een warme douche! De straal is nog steeds heel min en als de andere douche of kraan aanstaat heb je een straaltje waarmee je je dikke teen kan wassen, maar het maakt me niks meer uit! Ik had er tot voor kort namelijk een sport van gemaakt om het record douchen te verbreken, maar inmiddels douche ik ook recreatief :)

's Middags is Sander me komen ophalen op stage zodat hij gelijk kon zien waar ik werkte. We zijn toen de stad in gegaan en lekker genoten van het zonnetje onder het genot van een kannetje sangria. Daarna heb ik hem nog kennis laten maken het met het fenomeen 'Montaditos', de mac donalds onder de tapasbroodjes ;).

's Avonds zijn we met het huis naar Superclub gegaan, een van de vele discotheken. Er waren nog een aantal andere Nederlanders en het was een super gezellige avond met z'n allen! Om 6.45 hebben we de taxi naar huis gepakt en dus was het een zeer geslaagde avond!

Zaterdag overdag hebben we eerst lekker uitgeslapen, iets wat me tot nu toe nog niet echt gelukt was. Zaterdag middag zijn we lekker naar shopping center 'Aqua' geweest met de Valenbisi. 's Avonds heeft Sander voor iedereen een lekker tomaten soepje gemaakt. We wilden eigenlijk nog uitgaan, maar toen iedereen uitgeteld op de bank lag hebben we uiteindelijk besloten niet te gaan, iedereen was echt gaar.

Zondag had ik bedacht om een uitje te doen voor Sander's aankomende verjaardag, eerst naar het Océanografico (aquarium) en 'savonds lekker tapas eten. Bij Océanografico was deze maand een aanbieding omdat het zoveel jaar bestond ofzo, en dat hebben we geweten! Er stond minstens een rij van 1km en dus hebben we besloten dat dit 'm maar niet ging worden. Gelukkig krijgt Sander morgen nog een cadeautje in Nederland toegestuurd, hopelijk gaat dit wel goed ;). We zijn daarna naar Ciudad de las Artes geweest en door de Turia gelopen, waar Sander 'behendig' over een beekje wilde springen.. 'want hij was echt de beste verspringer van zijn klas', dus.. Ik waarschuwde hem nog om het niet te doen, maar meneer wilde trots zijn kunsten laten zien, waarbij hij alleen 'even' was vergeten dat hij een skinny spijkerbroek had.. jullie raden het al.. UITGESCHEURD! Gelukkig had ik wel een leuke middag, want het was echt hilarisch.. foto's volgen ;)

Zondag avond zijn we lekker gaan uiteten bij een tapasrestaurantje op Plaza de la Reina, echt een aanrader! Daarna naar huis gegaan en toen zat het leuke weekendje er al weer op helaas.. Vanochtend, maandagochtend is hij naar huis vertrokken! Maar geen nood, met Fallas, over kleine 3 weken is hij er alweer en dus heb ik weinig tijd om hem te missen!

Besos!

  • 25 Februari 2013 - 22:27

    Nol:

    Hahahah! Je moet professional blogger worden! I love your schrijfstijl hahah!
    Wat leuk dat je het zo goed naar je zin hebt!!! Elke keer als ik een banaan of een trekkie zie pink ik een traantje weg.. MISS YOU GUYS!!
    xxxxx

  • 27 Februari 2013 - 21:02

    Joke Bouman:

    Hola Jody,

    wat een leuk verslag van afgelopen weekend, je kunt wel collumnniste worden!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Spanje en afgelopen weekend was het natuurlijk helemaal super!!!!!!Ja ik heb ook gelachen om die spijkerbroek, zag het op facebook, typisch Sander hè.
    Het is een gezellige kwibes je zult hem best missen maar gelukkig is er skype en mailen enz.
    en je kunt al weer uitkijken naar zijn volgende bezoekje, zo blijft de spanning er in.
    Zondag gaan we naar Breda om zijn verjaardag te vieren samen met m'n zus, jij ook nog gefeliciteerd met je lief Jody. Kees gaat zondag naar RKC in Waalwijk.

    Jody todavía un muy buen tiempo en Valencia!!!!

    Hasta luego
    amor tio Kees y tia Joke

  • 02 Maart 2013 - 16:04

    Kobi:

    Hoi Jody,

    Zonde van die broek van sander.
    Ik had nog zo gezegd:, "Doe nou geen bommetje.
    Hahaha..Het is nooit saai met hem hé?

    Groetjes Kobi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10518

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: