Update uit Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Update uit Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Update uit Valencia

Blijf op de hoogte en volg Jody

17 Februari 2013 | Spanje, Valencia

Hola chico's en chica's!

De week is voorbijgevlogen en dus is het weer tijd voor een update, zodat jullie allemaal weten dat ik nog leef ;-). Hopelijk zijn jullie allemaal weer helemaal fit na de carnaval en hebben jullie misschien nog wel leuke (nieuwe) aanbidders voor Valentijn ondekt!

Net als vorige week ben ik meegegaan met fietstochten, maandag, dinsdag en woensdag heb ik meegefietst. Superleuk, steeds andere Nederlandse gidsen waardoor je steeds weer net iets anders hoort. Ondertussen weet ik onderhand de hele geschiedenis van de gebouwen van Valencia haha! Woensdag fietsten er trouwens Limburgers mee, dus kon ik lekker dialect 'kalle'. De fietstochten waren overigens iedere dag van 10.00 tot 13.00 en dus had ik iedere middag lekker vrij. :)

Woensdag avond zijn we voor het afscheid van Alex, een student hier die vrijdag vertrekt, tapas gaan eten. We waren met 7 personen en het weer begon weer goed mee te werken dus konden we 's avonds rond 21.30 lekker buiten eten.. en WAUW, dat was lekker!! Binnen kon je de tapas aanwijzen wat je graag wilde en dat kwamen ze buiten brengen.. Tanto monta.. écht een aanrader als dat je een keer in Valencia komt. Ook lekker 2 sangria'tjes erbij gedronken en al bij al echt goedkoop.. top avond dus!

Donderdag had ik samen met mijn bazin een dag om alles even goed door te nemen. Op kantoor heeft ze me toen uitgelegd wat ik precies ga doen. Ik ga aan de hand van enquêtes en aan de hand van contracten van fietsverhuur onderzoek doen naar wat de nationaliteit van deze mensen is, in welk hotel ze verblijven, op welke tijden de meeste fietsen worden verhuurd en hoe ze bij Valencia Bikes terecht komen. Dit ga ik voor 2 vestigingen apart bijhouden, ik zal dus af en toe switchen van kantoor dus dat maakt het erg afwisselend!

Daarna zijn we de overige kantoren even gaan bekijken per fiets. Eentje zat in het centrum, in een hotel. Voor deze vestiging en voor de vestiging waar ik iedere dag ben waar de tochten starten, doe ik onderzoek. Ook hier weer de gebruikelijke 2 zoenen, ik begin er aan te wennen haha! Daarna zijn we doorgegaan naar een stand in Ciudad de las Artes y Ciencas (dat mooie, grote gebouw) ook daar hebben ze dus een verhuurpunt. Daarna moest ze naar een meeting en mocht ik de fiets meenemen voor die dag, super! Ik heb lekker door de Turia gefietst en nog een park erachter, het was donderdag echt heerlijk zonnig dus ik heb me goed vermaakt!

Vrijdag ben ik om 9.00 gestart op stage om zo'n 1,5 uur aan mijn opdracht te werken en om 11.00 zou ik voor het laatste maal meefietsen met de tochten. Kwam er een hockeyteam bestaande uit 21 mannen uit Boxtel, hi-la-risch. Het waren een beetje haantjes maar heb me super goed vermaakt en het was een van de leukste tochten, die stomme praat die ze allemaal hadden, haha!

Vrijdag avond wilden we even een klein drankje gaan doen in de straat, omdat we zaterdag flink opstap wilden gaan in el carmen, beetje vergelijkbaar met het Stratum van Eindhoven. Iedereen had de hele week gewerkt en was niet helemaal fit, dus uiteindelijk zijn we thuisgebleven. Ik vond het wel prima, om zo mijn energie op zaterdag op te sparen.

Esther en ik zijn zaterdag heerlijk gaan shoppen, het is namelijk tot einde van de maand 'rebajas' oftewel.. SALE! De nieuwe collectie zag er overal echt heel depri uit, donkere kleuren en totaal niet waar we naar opzoek gingen, ook de sale viel tegen, we waren we er een beetje laat bij en waren de koopjes vooral nog in maat L of hoger te vinden.. We hadden dus 2 opties, ons helemaal volvreten en hopen dat we er alsnog in zouden passen, of een Chinees winkeltje tegen komen! Nou, jullie begrijpen al, dat laatste is dus gebeurd! Deze winkeltjes hebben super leuke truitjes etc voor opstap! De verkoopster zag dat we in de stemming waren om geld uit te geven en hielp ons maar al te graag! Uiteindelijk dus toch nog ons shoppingbudget ruim besteed en dus gingen we tevreden naar huis.

's Avonds hadden al mijn huisgenoten last van griep, heel vervelend, want we zouden dus lekker gaan stappen. Uiteindelijk bleek het echt niet te gaan en zijn we dus thuis gebleven, in m'n eentje aan de bar hangen leek me ook niet echt heel gezellig ;) Vandaag, zondag zijn we door de Turia gaan fietsen/lopen en zijn we nog even in een shoppingcenter geweest vlakbij de Turia.

Verder wordt vanavond een rustig avondje om ons voor te bereiden op weer een volle week stage, ik mag deze week op kantoor werken dus ik ben erg benieuwd!

Besos

  • 17 Februari 2013 - 19:03

    Daphne:

    Oohh jaloers op jou stage! Ik wou dat ik die ook zo een gevonden had. Ofja, ik had die precies een gevonden, maar dat kostte 500 euro om daar stage te mogen lopen haha. Ik zit er aan te denken om mijn minor nog een keer in Spanje te doen. Lekker chille billen en ik mis Spanje echt!

    Die rebajas zijn al begonnen op het begin van januari. Dus idd is alles op, en het is echt wachten op een compleet nieuwe collectie. Lekker jurkjes kopen!

    Jullie missen hier niks. Ik heb hier al de hele week geen zon gezien en er valt steeds wel weer een beetje sneeuw. Carnaval was wel prachtig. Dat zou ik dan wel voor geen goud willen missen haha. Ach binnenkort is het bijna Fallas bij jullie en dat schijnt net zoals carnaval te zijn, maar dan buiten op straat en zonder Er-staat een-paard-in-de-gang-muziek!

    Hoe gaat het met je Spaans? Heb je daar ook lessen? Veel plezier!!

  • 18 Februari 2013 - 11:23

    Anne:

    Jediiiii,
    Wat een leuke verhaaltjes! Zo te lezen heb je het goed naar je zin :)! Maar dat kan ook niet anders in het zonnetje daar!
    Hier schijnt die nu oook alleen is t natuurlijk wel koud!
    Steef en ik zijn nog aan t kijken voor tickets maar t is een beetje een vol week3nd geweeest dus nog niks uit gekomen. We moeten nog een x skypen en mss ander weekend kiezen ;)

    Succes deze week op kantoor hihi en spreek je schnelll weeeeerrrr

    Dikke kusss xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 10515

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: