Geen carnaval para mi! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Geen carnaval para mi! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Geen carnaval para mi!

Blijf op de hoogte en volg Jody

10 Februari 2013 | Spanje, Valencia

Buenas dìas!

De week is omgevlogen en dus is het weer tijd voor een nieuw verhaaltje. Een week waar natuurlijk weer veel is gebeurd en wat ik graag met jullie wil delen!

Allereerst, zoals de titel al verraadt, geen carnaval voor mij helaas! Waarschijnlijk staan de meeste vrienden van mij nu hossend in de kroeg, dus ik zeg; drink er een (of 10) op mij!

Mijn verhaal eindigde vorige week met mysterie wat ik die avond zou gaan doen. Uiteindelijk zijn we lekker Nederlands gaan doen en een heerlijk frikandelletje hebben Esther en ik naar binnengewerkt! Tevens hebben we besloten om deze traditie in ere te houden en op zondag lekker Nederlands doen.

Ik moet weer even goed nadenken wat ik deze week heb gedaan, pff lijkt al weer zo lang geleden! Maandag had ik in ieder geval nog vrij, en 2 van mijn huisgenoten, Esther en Arthur hadden 's ochtends talencursus en 'smiddags vrij. Daar hebben we lekker gebruik van gemaakt en gelunched op z'n Spaans, echt heer-lijk-e paella gegeten! Wij als echte gierige Nederlanders hadden een schaal voor 2 personen besteld en er met z'n 3en van gegeten, maar met z'n 4en had ook nog prima gekund, wow! De rest van de dag hebben we een beetje door het centrum geslenterd en leuke straatjes ondekt.

Dinsdagochtend moest ik voor het eerst naar mijn stage toe, spannend! Ik kwam aan bij het bedrijf en werd super vriendelijk ontvangen, de eigenaresse deed erg haar best om Engels te praten en liet me welkom voelen. Ze vertelde vooral wat er van me verwacht werd en ze zei ook dat het nu laagseizoen was waardoor ze nu de kantoren aan het verbouwen waren. Ik hoef dus nu alleen nog maar een paar keer per week een ochtendje mee te fietsen met toeristen, om de omgeving en het bedrijf te leren kennen, super relaxt dus! Daarna werd ik voorgesteld aan de werknemers op het bedrijf en iedereen gaf meteen 2 zoenen, iets wat heel normaal is hier, maar wat voor een nuchtere Hollandse best vreemd is als dat ze ineens op je af komen! Vrijdag hoefde ik pas terug te komen voor mijn eerste fietstocht, druk weekje dus!

's Middags zijn Esther, Arthur en ik in de middag naar het strand gegaan. Ik was al iets eerder gegaan, omdat hun nog cursus hadden. Hier lopen net als in alle bekende badplaatsen Afrikanen rond om zonnenbrillen/drinken etc. te verkopen. Op dit moment is het nog helemaal niet druk en zag hij dus een kans om met mij een praatje aan te knopen, maar ik wilde eigenlijk liever zonnen en had niet zo'n behoefte om met hem te praten. Hij vroeg me nog mee naar de bioscoop en zei dat ik niet kon weigeren, toch heb ik zijn aanbod maar vriendelijk noch dringend afgewezen! Gelukkig kwamen daarna Esther en Arthur al gauw naar het strand toe en was ik van 'm af!

Een andere huisgenoot van ons, Maarten loopt stage op een talenschool. Hij moet iedere dinsdag een paella avond organiseren en wij mochten daar gratis (alweer!) paella komen eten. Een kans die wij natuurlijk niet aan ons voorbij wilden laten gaan. Het was prima paella, alleen de locatie was erg sfeerloos. Het was vooral de bedoeling om spaans met anderen te praten, maar wij hebben eigenlijk meer nederlands met z'n allen gepraat! Al met al een prima doordeweeks avondje :)

Woensdag zijn we 's avonds naar de Hollandse bar gegaan, om als echte voetbalsupporters Nederland - Italie te volgen. Oké, ik heb het niet echt gevolgd maar het is wel lekker om er 's avonds gewoon even uit te gaan. Ook moest Maarten flyeren bij een gratis salsa feest waar we gratis mojito konden drinken. Helaas moesten Esther en Arthur de volgende dag gewoon naar de taalles, maar toch zijn Arthur en ik er even op uit gegaan om de heupen los te gooien. Oké, eigenlijk heb ik weinig salsa pasjes gemaakt. Een keer vroeg ene pablo me mee op de dansvloer, maar toen hij zag dat ik geen idee had wat ik aan het doen was, heeft hij het maar zo gelaten! Verder hier en daar een praatje gemaakt, omdat ik mijn Spaans wilden oefenen. Die Spanjaarden willen alleen hun Engels verbeteren en willen dus Engels praten.. schiet ook niet echt op en Arthur en ik vonden het na een tijdje mooi geweest en zijn naar huis gegaan!

Donderdag hebben we een relaxt avondje gehad, vrijdag zou ik namelijk meegaan met een fietstocht met Nederlanders! De fietstocht was heel leuk door Valencia, en ik heb gezellig met de tourleidster en Nederlandse gasten gepraat.

Vrijdagavond wilden we ook rustigaan doen, maar toen Maarten liet weten dat er in onze straat een club was waar we voor €12,- onbeperkt mixjes konden drinken, hebben we de goede voornemens maar aan de kant gezet! Super leuke avond, en vele mixjes gehad..

Zaterdag heb ik lekker rustig aan gedaan, 's avonds zouden gingen we namelijk met een aantal naar een gaydiscotheek! Echt, je weet niet wat je meemaakt! Ze geven daar podium shows weg waar je U tegen zegt. Met de kittige pakjes die ze aanhadden dacht ik even dat ook hier carnaval was.. ;) Zie ook mijn foto's! Dan begrijpen jullie wat ik bedoel, haha!

Vandaag, zondag wordt ook weer een lekker rustig dagje. Vanavond weer onze traditie voortzetten in de Nederlandse bar en daarna optijd naar bed, morgen ga ik namelijk met de eigenaresse rondfietsen omdat ze me alle kantoren van stage laat zien, het zijn er namelijk 4!

Verder heb ik nog een super lief kaartje gehad van Sander! Echt super leuk om hier post te ontvangen en het doet me echt goed! Dus alle kaartjes, liefdesbrieven, stroopwafels etc. zijn welkom op Calle del Serpis 82, puerta 24, 46022 Valencia!

Oja, ik weet dat jullie nu waarschijnlijk in beschonken toestand of onder het genot van een heerlijke kater dit verhaaltje lezen. Ik vind het dan ook leuk om jullie toestand te horen en jullie wilde avonturen van Carnaval te horen! Laat dus vooral hier onder een reactie achter, vind ik fijn om te lezen!

Carnaval ze nog even en proost!!

Besos

  • 11 Februari 2013 - 10:02

    Kobi:

    Hoi Jody,

    Ik zit hier met Hidde op de bank naar jouw foto's te kijken en hij noemt al 5 x jouw naam. Leuk hé.
    Hij kent je nog. Fijn dat je het naar je zin hebt. Hier is het maar koud hoor. We zijn al bij Sander wezen poetsen. zucht.Hier hebben de kinderen vakantie dus ik heb er vandaag 3 in huis. Geen praat tekort.
    Hoop dat je werk ook leuk is en dat je veel van opsteekt.
    Groetjes Kobi

  • 11 Februari 2013 - 16:21

    Jody Op Den Buijsch:

    Hoi Kobi,

    Dat is inderdaad heel leuk zeg! Hopelijk kent hij me na 5 maanden nog, haha.
    Brrr ben blij dat ik hier zit, hoewel hier de wind af en toe ook flink fris is, maar ik mag natuurlijk niet klagen!
    Tot nu toe bevalt het stagebedrijf goed, dus de rest komt ook vast wel goed!

    O, o.. lekker druk met alle kindjes! Dat wordt ze flink bezighouden!

    Groetjes thuis!

  • 12 Februari 2013 - 14:22

    Jack Op Den Buijsch:

    hey meissie

    het is dinsdag 14.00 uur en mam hoor ik net uit bed komen, we hebben hem gister flink geraakt en ook zondag was leuk. Sander is zondag bij ons geweest maar we hebben hem niet meer gezien omdat hij maandag weer ging werken.
    we gaan ons opmaken voor de laatste dag, rustig aan naar de tram, daarna de abdicatie en dan nog tot 24.00 uur naar de tram om de balonnen van het plafond te trekken waarna de hele vastelaovundj met buurtgenoten geevalueerd word, je ziet voordat je eraan begint is het alweer over. groetjes pap en mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 10524

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: