The Final Countdown - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu The Final Countdown - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

The Final Countdown

Blijf op de hoogte en volg Jody

31 Mei 2013 | Spanje, Valencia

Buenas días!

Het aftellen is nu echt begonnen; ik MOET nog even hier goed genieten want voor ik weet sta ik weer in het vooralsnog druilerige Nederland, om precies te zijn over 2 weken en 1 dag namelijk. Daarom zal dit ook mijn laatste verhaaltje zijn, de rest van de tijd ga ik party-en ;)!

Het is alweer even geleden en dus moet ik goed graven wat er in de tussentijd allemaal is gebeurd. Vrijdag, 2 weken geleden hadden Ayla en ik een soort speurtocht van ons werk waar wij moesten mee organiseren en vervolgens op posten moesten gaan staan. We zouden om 10 uur afspreken, maar guess what.. niemand te bekennen om 10 uur. Wij toch maar even bellen, en ja hoor.. 'doe maar 11 uur'.. typisch Spaans natuurlijk. Ze doen er ook weinig moeite voor om 't vooroordeel weg te nemen ;). Wij dus maar even een terrasje op (ook heel vervelend) en toen om 11 uur teruggegaan. Kregen we een telefoontje dat we maar even een naar een ander plein moesten gaan dan kwam ze er 'zo' aan. Kwart voor 12 waren we dan compleet.. Als ik ergens van baal is het vroeger dan nodig opstaan.. maar goed, ik zal verder niet zeuren ;)

Daarna gingen we even met de bazin een restaurantje in om alles te organiseren, het regende namelijk pijpenstelen. Vervolgens toen het droog was nog wat dingen in de stad gecheckt en daarna konden Ayla en ik gaan lunchen. Na de lunch moesten we onze plek in gaan nemen op de post. Het was behoorlijk saai omdat er maar af en toe een groep langskwam en omdat ik eerder klaar was besloot ik maar even bij Ayla langs te gaan. Mevrouw had het echt wat beter voor elkaar want de opdracht gevers zaten bij haar en daarvan had ze platen vol met Iberico ham en veel bier van gekregen. Ik dus even nog de schade ingehaald, daarna hadden we weekend ;)

Op naar Ayla's huis, want zij had van een pakketje thuis nasi kruiden! mmmmmm, lekker weer eens nasi gegeten :). Daarna zijn we samen met haar en haar huisgenoot Stan gaan party-en in hun huis met de nodige drankjes. Vervolgens zijn we weer naar andere Nederlanders gegaan om daar nog even door te gaan.. pff, het was een zware avond ;). Daarna nog even een cafeetje gepakt in El Carmen, het "Stratum" van Valencia. Daar kwam ik ook nog huisgenoten tegen en nog andere Nederlanders dus dat was errrrrug gezellig. De rest wilde nog door om half 5 naar las Animas, een discotheek maar dat zag ik dan net niet meer zitten ;).

Zaterdag ochtend werd ik een beetje snotterig wakker.. hmm balen. Ik heb die dag maar rustig aan gedaan omdat ik natuurlijk niet op een griepje zat te wachten. 's Avonds ben ik wel nog even naar een barretje geweest waar ze shotjes hebben voor 1 euro met Esther. Esther voelde zich ook niet heel erg goed en dus waren we rond 1 uur thuis. Zondag ben ik gaan fietsen met Ayla naar een ander strandje en lekker tapas gegeten. :) Toen maar op tijd naar bed gegaan omdat ik me nog niet helemaal fit voelde.

Maandag en dinsdag voelde ik me alleen maar slechter en zakdoekjes waren m'n beste vriend. Vroeg naar bed gaan hielp helaas niet en dus heb ik woensdag maar uitgeziekt. Donderdag ging het weer een stukje beter en ben ik gaan werken. Ik moest natuurlijk wel fit zijn voor het weekend, Sander en zijn broer Peter kwamen namelijk naar Valencia toe!

Vrijdag avond nadat ze gearriveerd waren zijn we gaan uiteten in El Carmen. Daarna zijn we even naar huis gegaan, Maarten onze huisgenoot was namelijk jarig om 12 uur. De huiskamer zat overvol met mensen die ik niet kende, helaas was de jarige job nergens te bekennen, die kwam blijkbaar pas heel laat. Wij zijn toen verder gegaan met anderen naar de shotjes bar, met dit fenomeen moesten ze natuurlijk wel even kennis maken! Daar hebben we ons prima vermaakt en zijn toen bed in gerold.

Zaterdag hadden we met een groep gereserveerd voor de 'partyboat'. Mocht je ooit de kans krijgen om dit te doen; DOE HET DAN NIET! Echt, wat een vreselijke dag was dat. Er was heel weinig plaats, veel waren 'dronken' na geroken te hebben aan een sangria (waarvan ik sterk twijfel dat er uberhaupt alcohol in zat) en de boot schommelde echt heel erg heen en weer waardoor je amper kon staan en wat echt misselijkmakend was. We waren vooral blij dat we weer aan land stonden. Daarna nog even een paar uurtjes op het strand gelegen en snel Burger King food gescoord ;)

's Avonds zijn we naar Stan en Ayla gegaan met nog een paar mensen en daar hebben we ingedronken. Vervolgens was er een nieuwe discotheek geopend aan het strand; Akuarela. We kwamen daar binnen en WOW, die Spanjaarden weten tenminste hoe ze 'n goeie tent moeten runnen. Binnen was het al super groot, was er buiten ook nog een heel groot terras met een feestende menigte. Hier hebben we ons tot in de vroege uurtjes vermaakt en zijn toen het bed in gerold.

Zondag heb ik samen met Sander en Peter Ciudad de las Artes bezocht en fietsen gehuurd van uit mijn werk. Weer een lekker dagje, helaas stond er veel wind waardoor het af en toe wel fris was.
Zondag avond zijn we toen sushi gaan eten, waarbij Peter als toetje 2 hamburgers nam.. haha dus... hij vond het vast heel lekker ;)

Maandagochtend moest ik werken en kwam gelijk mijn vriendinnetje Sharron aan. Het kwam goed uit dat Sander en Peter er nog waren, zij konden haar dan binnen laten. Zij zouden vervolgens naar de stad komen omdat ik om 2 uur klaar was met stage. Ik had nog specifiek aan Sander gevraagd om een sjaal en paraplu mee te nemen omdat ik zag dat er kans was op regen. Meneer besloot even voor mij achteraf te bepalen dat dat niet nodig was omdat het er zo zonnig uit zag.. helaas, helemaal nat geregend in de stad. Natuurlijk moest 'ie dit de hele middag aan horen ;)

We hebben toen met z'n 4en nog de kathedraal beklommen en hebben door het centrum geslenterd. Peter en Sander hebben toen de metro gepakt naar het vliegveld, Sharron en ik zijn naar huis gegaan. 's Avonds hebben we toen lekker bij de Italiaan gegeten en zijn we optijd gaan slapen.

Dinsdag moest ik werken dus heeft Sharron zich zelf vermaakt in het centrum. 's Avonds zijn we tapas gaan eten bij tanto monta onder het genot van een sangria'tje. Woensdag moest ik ook de hele dag werken, maar 's avonds was het tijd voor montaditos, dachten we. Omdat op woensdag en zondag alles voor 1 euro is, leek ons dit geschikt. Helaas dacht half Valencia er ook zo over en zat de tent bom -en bomvol ;). We hebben toen maar besloten om uit te wijken naar mijn stamitaliaan, het tentje ernaast. Daarna zijn we nog even naar een 'Bodega' gegaan, eigenlijk een heel ongezellig tentje maar waar je wel leuk met z'n allen plat gezegd kan zuipen ;). Vervolgens zijn we met de die-hards nog even doorgegaan naar de chupito bar.. en zo werd dit avondje er op nieuw een voor in de boeken!

De volgende ochtend moest sharron al om kwart voor 8 opstaan om haar vlucht te halen.. killing! Ik hoefde die dag gelukkig pas om 2 uur te beginnen dus kon nog even lekker de alcohol in m'n bed uitzweten :).

Dit was 'm dan! Ik hoop dat jullie m'n verhaaltjes leuk vonden! Dit weekend ga ik denk ik vooral stappen en aan het strand liggen, aan m'n tintje werken. Helaas valt dat 'tintje' nog tegen, dus er is work in progress!

Ik zie jullie de 15e (of later) in Nederland! Besos!! X

  • 31 Mei 2013 - 15:04

    Steffie:

    Leuke verhaaltjes Jody! Geniet nog van je laatste dagen.
    Tot snel weer, veel bij kletsen.
    X Steffie

  • 31 Mei 2013 - 21:47

    Joke :

    Hey Jody,
    het is nu echt aftellen dus geniet nog maar extra!!!
    We zullen je leuke verhaaltjes missen.
    Fijn weekend en snel tot ziens!!!!
    Liefs tante Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 1624
Totaal aantal bezoekers 10503

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: