Over 3 months in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu Over 3 months in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

Over 3 months in Valencia

Blijf op de hoogte en volg Jody

02 Mei 2013 | Spanje, Valencia

Buenas días,

Het is alweer even geleden, dus ik moet er weer eens aan geloven; een nieuw reisverslag! Ik moet inmiddels weer even graven want het is alweer zo'n 2,5 week geleden. Ik ben iig mijn vorige verhaaltjes geeindigd met het bezoekje van Sander. Daar is inmiddels weer een werkweek overheen gegaan, ik zal vooral de weekenden beschrijven want die zijn het meest interessant natuurlijk ;)

Dat weekend begon namelijk het Oktoberfest in Valencia. -ja echt, jullie lezen het goed-, OKTOBERfest in april! Ik ben nou niet bepaald een bierliefhebben, maar ach.. toch maar aan de halve liters gegaan. In 't zonnetje viel het eigenlijk nog wel mee, en toen ik het bruin bier uit had gevonden ging het prima naar binnen! Samen met een groepje zijn we daar heen gegaan, maar overdag was het niet zo heel druk. Samen met nog een paar heb ik er nog een beetje de sfeer erin proberen te brengen, maar als je nog niet eens op tafels mag staan dan houdt het natuurlijk al gauw op ;).

Daarna zijn we naar het huis van Ayla gegaan, daar gingen we lekker drinken op het dakterras en hebben we lekker gebarbecued. Ik heb geen idee hoe dat ik die hamburger nog naar binnen heb kunnen werken, ik weet alleen dat ik 12 uur 's nachts niet meer heb gehaald en al braaf toen op mijn bed lag ;). De volgende dag had ik naast ons konijn nog een ander huisdier die me die dag vergezelde: de kater. pfffff, mijn god zeg.. dat was dus even afzien. 's Middags ben ik uiteindelijk wel nog met een paar mensen naar de haven gegaan en zijn we op een stenen bankje in de zon in slaap gevallen, ik ken ergere uitbrakzondagen ;). Daarna toch maar op tijd m'n bedje weer ingedoken, zodat ik fris en fruitig m'n nieuwe week kon beginnen.

Woensdag was het dan zover; pap en mam kwamen me bezoeken in Valencia. Ze bleven 8 dagen lang, je zou zeggen; dan zit er vást wel goed weer tussen.. Helaas, je voelt 'm al aankomen.. 8 dagen lang regen! Ik heb dit hier echt nooit gehad en de Spanjaarden volgensmij ook niet.. KOUD dat het was. Ik had denk ik beter een weekje terug naar Nederland kunnen komen ;). Genoodzaakt door het weer moesten we dus vooral veel winkels in en binnen uiteten.. ook vervelend..

De toeristische trekpleisters ben ik wel nog met m'n ouders langsgegaan onder het gezelschap van een paraplu. Maar als je tot 3x toe tot op je ondergoed verregend bent gaat de lol daar ook wel een beetje vanaf.

Óok in Valencia kennen ze Koninginnedag. Zaterdag avond ben ik met mijn ouders naar de Nederlandse bar gegaan waarover ik al ooit eerder heb verteld. Hier kon ik heeerlijk weer frikandel & bitterballen eten, lekker!! Heel gezellig was het, en toen m'n ouders zijn afgedropen ben ik nog even tot in de kleine uurtjes doorgegaan.

Woensdagochtend gingen mijn ouders weg, en geloof het of niet; de zon scheen echt volop na een hele week vol regen. Echt heel erg sneu voor ze natuurlijk. Ik was gelukkig die dag om 2 uur klaar en heb lekker nog een paar uurtjes op het strand vertoefd. 's avonds hebben we opnieuw gebarbecued bij Ayla (lees: vlees in een pan gebakken omdat we de BBQ niet aankregen, achteraf bleek dat 'ie wel gewoon aanstond, blond!)

En nu zijn de weersverwachtingen nog steeds erg goed. Buiten is het eindelijk weer heel warm en loopt 't kwik de komende dagen naar de midden/eind 20. Ideaal dus voor al het bezoek dat nog komen gaat! :)

Hasta luego!

  • 02 Mei 2013 - 15:10

    Sharron:

    Wat schrijf je die verhalen toch vermakelijk!
    Tot over 25 dagen lieverd. Kunnen we samen het avontuur beleven :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 10507

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: