De eerste week in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu De eerste week in Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Jody Buijsch - WaarBenJij.nu

De eerste week in Valencia

Blijf op de hoogte en volg Jody

03 Februari 2013 | Spanje, Valencia

Hola chico's y chica's! Het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje :). Ook al zit ik hier pas een week, ik heb in ieder geval genoeg te vertellen!

De week hier is echt omgevlogen. Zoals ik al aangaf had ik afgelopen week vrij en die vrije dagen heb ik goed gebruikt. Zoals ik al zei zijn we vorige richting het centrum gegaan om eens te kijken wat we hier allemaal konden vinden. Nadat we een keer verkeerd waren gegaan met de metro en daarna bijna weer verkeerd reden omdat we niet op aan het letten waren, is het verder wel goed gegaan! Het is wel echt super fijn dat de winkels hier open zijn op zondag, niet allemaal maar dat is dus wel handig.

Ook merkten we zondag dat echt iedereen leeft op straat. In Nederland zit iedereen thuis maar hier is iedereen op straat en op terras. Je zou zeggen crisis in Spanje, maar ze blijven er in ieder geval niet voor thuis! Daarnaast viel het Esther en mij ook echt op dat ze ons hier van top tot teen bekijken. We snappen dat we niet op Spanjaarden lijken, maar ze kijken ons hier aan alsof we groen zijn..

Maandag had Esther haar eerste dag op haar stage en heb ik lekker even bijgeslapen, was wel even nodig! In de ochtenden dat Esther er niet was heb ik even het huishouden gedaan zoals de was en afwas. (ja mam, echt!!) In de avond zijn hier toen nog 2 andere studenten van Avans geweest en hebben we gezellig wat gedronken. Niet te laat gemaakt, omdat Esther er 's ochtends weer vroeg uitmoest.

Na 2 dagen moest Esther 's middags Spaanse les volgen en kon ze dus lekker uitslapen. Die middagen heb ik gevuld met terras zitten, door de stad lopen en lekker uitwaaien op het strand! Vrijdag zijn Esther en ik samen naar het strand gegaan, maar de Spanjaarden laten zichzelf echt niet zien met 24 graden. Achteraf kwamen we er wel achter hoe dat kwam, je wordt namelijk compleet gezandstraald en er zat zand tot in onze oren toe! We troostten ons met de gedachten dat je in Nederland waarschijnlijk doorweekt bent als je buiten loopt, met die gedachte was het wel uit te houden op het strand.

Ik heb trouwens een enorme blunder gemaakt. Maandag kwamen we er namelijk achter dat onze kookplaat 't niet deed. Na een uur chagerijnig los te zijn gegaan op het fornuis hadden we het maar opgegeven en een pizza in de oven gegooid. We kwamen er achter dat we niet de goede pannen hadden die op de inductie plaat. De dag erna heeft de huisbaas de pannen omgewisseld, maar toen bleek dat slechts één pan het deed. We besloten daarom om alvast rijst te koken zodat we dat de dag erna konden opwarmen zodat we in ieder geval de groenten konden koken in die pan die het wel deed. Ondertussen dat ik de rijst aan het koken was liep ik even naar mijn laptop om op te zoeken hoelang ik rijst moest koken. Natuurlijk, stom als ik ben vergat ik de rijst en toen het overkookte was het helaas al te laat! Hele pan zwart en we hadden rijstepap. Maar nee, daar houdt het niet op: Daarna wilde ik de pan uitkoken met water en afwasmiddel, ik loop even weg en, ja hoor! pan wéér helemaal zwart omdat het water inmiddels was verdampt.. dom,dom,dom! Maargoed dat we hier een kookplaat hebben en geen gasfornuis, anders zou ik hier binnen de kortste keren het appartement hebben afgebrand!

Vrijdag was er een Erasmus feest in TB club, een club in de stad. Dit was ook de dag dat onze andere huisgenoten arriveerden in huis. We besloten het maar goed in te luiden en hebben met z'n 4en ingedronken en zijn we naar het feest gegaan. Omdat hier het stappen pas om 2 uur begint en omdat drankjes gruwelijk duur zijn (9 euro voor een mixje), hebben we daarom maar eerst goed ingedronken. In TB club waren ook nog de andere studenten van Avans en het was echt een super leuke avond. Helaas niet met een leuk einde.. Esther's rijbewijs is daar namelijk gestolen! Super shit, met z'n alle lopen te zoeken maar helaas zonder resultaat. We hebben toen om half 6 de taxi naar huis gepakt.

Ik heb van zaterdag op zondag super slecht geslapen, omdat we pas om 7 uur naar bed gingen en ik weer om 10 uur klaar wakker was. Die middag zijn we aangifte gaan doen op 't politiebureau, ging gelukkig heel snel en ze waren heel aardig, dus dat is gelukkig goed gekomen! Daarna besloten we met z'n 4en, de andere huisgenoten, om naar de stad te gaan. Een van onze huisgenoten, Maarten, woont hier al een maand en weet dus al het een en ander van Valencia. We hebben lekker door de stad gestruind en soort tapasbroodjes gegeten bij Montaditos.. super lekkere en verschillende broodjes, goedkoop en je vindt ze hier overal! Lekker om dus even een tussenstopje te maken. Tegen de avond aan waren we allemaal eigenlijk heel gaar door het korte slapen en hebben we maar een tv avondje met z'n 4en ingepland.

Vandaag, zondag zijn Esther en ik samen naar Ciudad de las Artes gegaan, een heel modern bouwwerk aan de rand van de stad. Super mooi, zie ook foto's! We hebben daar lekker genoten van de zon en zijn wat rond gaan lopen, zeker leuk om een keer gezien te hebben. Daarna zagen we een super grote shopping mall, dus daar moesten we even gaan kijken.. WAUW! Het is hier echt een shoppingparadijs, en goedkoop! Er zijn alleen een paar oorbellen aan m'n vingers blijven plakken, maar er komt een dag dat ik hier die hele hal leeg ga shoppen!

Oja, even snel iets tussendoor.. Het waait hier echt héél hard en vooral op onze binnenplaats, waar onze was hangt.. Je voelt 'm al aankomen, mijn dekbedovertrek is naar beneden gewaaid en ligt op de binnenplaats. Eigenlijk kan ik er wel mee lachen, maar nu heb ik geen dekbed overtrek haha. Ik heb al 2x aangebeld bij de onderburen, maar niemand geeft thuis. Gelukkig hebben ze hier chinese winkeltjes waar je werkelijk ALLES kan kopen, dus ik denk dat ik daar maar even een nieuwe ga halen!

Vanavond weten we nog niet precies wat onze plannen zijn, misschien dat we gaan uiteten met de huisgenoten maar het kan ook zijn dat we even een frikandel gaan eten bij de Hollandse bar.. mmmmmm! Ik hou het dus nog even spannend tot volgende week wat het geworden is ;)

Besos!

  • 06 Februari 2013 - 21:09

    Anouk Broens:

    Gelukkig weet ik nu dat je allemaal leuke verhaaltjes post , anders was ik er misschien pas over n paar maanden achtergekomen als je weer op hollandse bodem bent hihihi...
    Maar nu heb ik ook wat literatuur om te lezen natuurlijk, want dat 50 tinten, daar kwam ik toch maar niet doorheen die taaie stof. Maar dit is andere koek ;-) Superleuk wat je op een week al hebt meegemaakt, moet je nagaan wat je allemaal nog gaat meemaken!! En ik hoorde iets over een hollandse kroeg??!! Zouden we daar ook even aan kunnen gaan als we op bezoek komen?
    Ik verheug me al op je volgende verhaal! Besos xxx
    Ps. Weet je nu hoelang de rijst moet koken?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jody

Actief sinds 23 Nov. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 10508

Voorgaande reizen:

28 Januari 2012 - 28 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: